Review-uri Vacanțe

All Inclusive Bulgaria – Sunny Castle, Kranevo

20/06/2017
All Inclusive Bulgaria - Sunny Castle, Kranevo

În ultima mini-vacanță am avut ocazia să experimentăm, pentru prima dată, un all inclusive de pe litoralul din Bulgaria.

De ce Bulgaria? Pentru ca am vrut să evităm aglomerația din România. 😀 De ce all inclusive? Pentru că nu am mai încercat până acum și pentru că am mers cu grupul, grup care a propus această variantă.

Noi am tot evitat ofertele de tip all inclusive pentru că suntem destul de plimbăreți și ne place să explorăm locurile vizitate, să încercăm varietăți culinare și, în mare, să nu fin ținuți în loc de orele meselor. (Nici măcar varianta cu demi-pensiune nu ne-a surâs până acum. 🙂 )

Însă de data aceasta am zis să facem o excepție, să vedem cum o fi, mai ales că eu gâfâi și mă dor toate încheieturile după primii 100 de metri nu mai sunt în stare de prea mult plimbat. Să fie o mini-vacanță cu multă odihnă, relaxare și leneveală.

Hotelul ales arăta destul de bine din prezentări, scor suficient de mare din punctajul acordat de clienți – Sunny Castle, Kranevo (la câțiva kilometri nord de Varna). Așadar, să le iau pe rând…

TRASEUL

Waze rulz again – l-am pus de când am plecat de acasă (după ce ne-am trezit odihniți și am mai făcut ceva bagaje :P) și l-am ascultat la fiecare cotitură. În 4,5 ore eram ajunși. 🙂

Chiar a fost relaxant drumul, nu am întâlnit multe porțiuni aglomerate – a fost trafic intens pe autostrada (trei sferturi din București se muta la mare) și ceva mai aglomerat în vamă. (E de înțeles că mulți s-au îndreptat și către Bulgaria – peste 90% dintre turiștii de la hotel erau tot români.)

LOCAȚIA

În apropierea hotelului sunt semne către parcarea la care se ajunge mai ciudățel. Însă nu ne-am rătăcit. La câțiva pași de plajă, locația este excelentă.

Stațiunea Kranevo nu este chiar aproape-aproape – nu m-aș fi încumetat să merg pe jos până acolo. Pe de altă parte, nu mă încumet nici să ies la masa de prânz de la birou…

Oricum, stațiunea mi s-a părut dezolantă – multe chioșcuri și magazinașe leșinate, multe mini-marketuri închise, restaurante care nu ne-ar fi atras să le călcăm pragul… Mno, poate așa o fi în extra-sezon și lucrurile or fi mai răsărite când sunt mai mulți turiști…

Parcarea se face în fața hotelului, într-o zonă neîngrădită. Nu ne-am făcut griji cu privire la mașina lăsată acolo (sincer, nici nu m-am uitat să văd cât de luminată este zona).

CAZAREA

Construcția este relativ nouă (de prin 2016, parcă) și asta se vede. Este cel mai ochios hotel din zonă și, în ceea ce privește aspectul (atât la exterior cât și la interior) și dotările aș zice că își merită cele patru stele.

Recepția este luminoasă, restaurantul este spațios, cu mese atât la interior cât și pe terasă, zona de piscină este foarte drăguță iar locul de joacă bine întreținut. Sus de tot este un sky-bar, pe care doar soțul l-a vizitat și a zis că e drăguț. Nefiind foarte mulți doritori, nu l-au ținut deschis prea mult timp… Au și zonă de SPA, însă condiția fizică nu mi-a permis să mă apropii de ea. 😀

Acum, nu știu dacă piscina nu este prea mică pentru capacitatea hotelului, în vârf de sezon. Când am mers noi era destul de rece pentru bălăceală, așa că erau locuri suficiente. 😛 De asemenea, la locul de joacă, Sebi s-a putut zbengui liniștit – de multe ori era chiar singur pe acolo.

Camera arăta exact ca în fotografiile de prezentare. Nu este foarte mare, însă dimensiunile sunt decente. Toate camerele au vedere la mare, fie totală, fie parțială. (Noi nu am stat prea mult pe balcon, oricum.)

All Inclusive Bulgaria - Sunny Castle, Kranevo

Sebi a avut patul lui – un fotoliu extensibil, destul de confortabil. A acceptat fără insistențe propunerea să doarmă singur acolo (și să adoarmă singur, fără îmbrățișări și mângâieri!!!). 😀 Yey! Am avut doar pentru noi un pat mare și suuuuuper confortabil – minunat, având în vedere că am petrecut destul de mult timp lenevind.

La capitolul curățenie nu am ce să reproșez – totul bine pus la punct, curățenie făcută zilnic, prosoape și lenjerie schimbate la 3 zile (sau mai devreme, la cerere). Însă…

Într-o zi după prânz ne-am pus la un somn bine-meritat, toți trei. În timp ce dormeam, am auzit zgomote… din cameră. Casc ochii pe jumătate, crezând că visez… Nope – foșnea ceva prin baia noastră. Mă ridic cu maaaaare greu din pat și, din baie, iese o doamnă care făcea curățenie!

Cine știe de când era pe acolo, dar nici nu avea de gând să se oprească! Când s-a apucat să dea cu mopul prin cameră (Sebi și soțul dormeau în continuare) i-am făcut semn să iasă, dar se pare că a înțeles că îi fac cu mâna, încântată să o văd… că mi-a făcut zâmbind cu mâna înapoi…

E adevărat că nu atârnasem pe ușă semnul cu ”Nu deranjați” dar… era după-amiază… eram cu toții în cameră… dormeam…

WiFi-ul a fost… mai mult nu a fost. 🙂 Semnalul era pe acolo, însă conexiunea era mult prea slabă (sau prea încărcată). Dar nu pot spune că m-a deranjat. Mi-am lăsat telefonul în cameră și am mai pus mâna pe el rar de tot, pentru a-i mai face o poză broscuțului. A fost o mini-vacanță fără Facebook sau alte ”atracții” din acestea. Și nu a fost deloc rău!

MÂNCAREA

Cu mâncarea am fost destul de relaxată, gândindu-mă că sigurrrrr găsesc câte ceva din tot all inclusive-ul acela și pentru gusturile lui sclifosite sofisticate. Și am avut dreptate – la fiecare masă am găsit fructe proaspete, orez sau paste, carne gătită cumva să îi placă etc. La dulciuri nu a dat iama, pentru că nici noi nu am servit – am mai luat fursecuri sau înghețată, s-a limitat la ele.

Micul dejun a fost în fiecare zi cam la fel, însă suficient de variat încât să avem ce alege. Pe de altă parte, multe dintre opțiuni nu s-au ridicat la nivelul celor patru stele… Am avut ocazia să revăd cum arată parizerul (inclusiv prăjit, să ne amintim de anii de facultate 😛 ) și să observ cum se face omleta din ouă ochiuri neconsumate. :))

De cafeaua inclusă nu m-am putut apropia (nu mi-am dat seama din ce prafuri ieșea apa colorată din aparate), așa că am ales mereu cappucino delicios de la bar (contra-cost, evident). Personalul a fost mereu extrem de prezent și amabil, deschis în permanență tuturor solicitărilor, prietenos cu copiii.

La prânz și cină am avut variante din care să alegem, unele mai gustoase, altele mai puțin… Acum, eu am avut ”norocul” ca în prima seară petrecută acolo să găsesc… ceva în mâncare… ce nu își avea locul acolo. 😀

Din fericire nu sunt o persoană foarte sensibilă la astfel de evenimente, așa că nu m-a afectat prea tare. Da, nu a fost plăcut, am înțeles că a fost un accident, se mai întâmplă (și în bucătăria unui hotel de patru stele). Și-au cerut scuze și au insistat să se revanșeze cumva pentru eveniment și ne-au oferit o masă la restaurantul de pe plajă (care bănuiesc că e tot al lor, sau au vreun parteneriat cumva).

Ei bine, cina luată la acel restaurant a fost absolut grozavă! Delicioasă, multă și suuuuuuuper gustoasă! Am mâncat acolo cea mai bună pizza din ultima vreme (asta și-a dorit Sebi), iar peștele a fost extraordinar. Soțul meu, care nu prea mănâncă pește, nu mai contenea să îmi zică ce gustos este. 🙂

PLAJA

Nisipul și apa sunt foarte aproape de hotel. Plaja este destul de lată, cu spațiu suficient pentru toți turiștii. Hotelul are alocată o zonă destul de generoasă (nu știu cum o fi în mijlocul sezonului), având incluse șezlonguri și umbrele din stuf. Contra-cost sunt doar salteluțele pentru șezlonguri, la cerere (2 leva/zi, parcă).

Nisipul l-am găsit destul de curățel (comparativ cu ce am găsit pe plajele noastre), dar clar se poate și mai bine (având experiența plajei impecabile din Byala, ceva mai la sud). În apă erau destul de multe alge, însă oricum nu am intrat prea tare – Sebi s-a încumetat să intre până la brâu. Acum, ar fi intrat el și mai mult, dar cine avea curajul să îl însoțească? 😛

All Inclusive Bulgaria - Sunny Castle, Kranevo

La câțiva pași, pe plajă, se poate ajunge în Albena (yep, efectiv mergând pe plajă 😉 ).  Așa am auzit de la alții care au fost, că eu nu m-am încumetat să merg mai departe de nisipul din apropiere.

Mi-a plăcut mult că într-un spațiu destul de restrâns am văzut muuuulte terenuri de volei, amenajate foarte frumos.

ÎMPREJURIMILE

Pentru că vremea nu a fost de partea noastră (a cam plouat în două-trei zile din cinci :P) am zis să mergem în Varna – la doar 25 de kilometri, am căutat pe acolo puncte de atracție. Singurul loc care ne-a atras a fost delfinariul – am prins un spectacol drăguț, cu cinci delfini zglobii.

All Inclusive Bulgaria - Sunny Castle, Kranevo

În rest, propunerile găsite pe Google ni s-au părut… vechi. Așa că am preferat să stăm pe lângă hotel, să dormim și să lenevim. (Am reușit să citesc două cărți generoase în patru zile – balsam pentru sufletul meu! 😛 )

La plecare am mers vreo 30 de minute spre nord și am poposit pentru un prânz copios la Dalboka. 😉 Am fi putut merge puțin și pe la cap Kaliakra, însă o lăsăm pe data viitoare – acum am încercat să evităm traficul pe autostradă spre casă.

Așadar, cam aceasta a fost prima noastră experiență la all inclusive bulgăresc (din câte am înțeles a fost varianta light, că și all inclusive-ul ăsta e de mai multe feluri 😛 ).

Scopul pentru această mini-vacanță a fost atins – am dormit mult, ne-am relaxat și ne-am simțit bine, destul de aproape de casă (nu cred că m-aș încumeta să mai călătoresc acum mai departe de atât…).

Am reveni aici? Hmmm…. nu zic ”nu”. Însă oferta din Bulgaria este atât de variată încât am putea încerca și altceva. 😀

Vrei să fii la curent cu ultimele articole postate? Ne poți urmări pagina de Facebook sau te poți abona la newsletter (dreapta-sus). 😉 Enjoy!