Distracție cu… trenulețe!

Trenulete

De curând, Sebi a avut parte de o zi întreagă dedicată unei mari pasiuni – trenulețele. M-am gândit mult la activități variate care să implice trenuri și să acopere întreaga zi, spre încântarea maximă a micuțului.

Aș zice ca ne-a reușit destul de bine, așa că mi-am propus să vă împărtășesc și vouă din experiența noastră, dacă aveți nevoie de inspirație. 😉

1. Cărți cu trenulețe

Dis-de-dimineață (că doar n-o dormi și el mai mult de 7:30, măcar în week-end), nici nu a făcut ochi bine că a sărit la cărțile lui cu trenulețul Thomas.

A făcut rapid puzzle-ul de pe spatele cărților, a stâlcit numele prietenilor lui Thomas și ne-am apucat să le citim înainte de a coborî la masă – noroc că sunt scurte și că încă nu știe atât de multă engleză, că am mai putut trișa și sări peste fraze. 😛

1. Plimbare cu metroul

După micul dejun și pregătit câteva bunătăți la pachețel, Sebi l-a luat pe tati la o plimbare cu metroul – doar și acesta e tot un tren, nu?

Când weekendul ne prinde în București, mergem la plimbare ”pu metoiui ței abatui”, just for the fun of it. Oh, și ce fun este! Țopăie pe peron, având grijă să nu calce linia de siguranță, face cu mâna de când vede primele luminițe în tunel și savurează fiecare oprire în stații.

Astfel, învață despre prioritatea la coborârea/urcarea în tren, învață despre siguranța la metrou și, fără să ne propunem, a învățat direcțiile dreapta-stânga (în ce direcție merge trenul și pe ce parte se deschid ușile).

1. Plimbare cu trenul

Dintr-o zi dedicată trenurilor nu putea lipsi o plimbare direct din gară, nu-i așa? 🙂

Destinația aleasă – Sinaia. Durata drumului este decentă și pentru un copil cu mai puțină răbdare decât Sebi (cam 1,5 ore) iar condițiile din tren sunt foarte ok. Data viitoare am zis că vom încerca și varianta privată (biletele se iau direct din tren și costă mai puțin decât de la CFR 😉 ).

Tot drumul s-a hlizit cu compania, a lins geamul admirând peisajele și a tot ținut-o într-un ”UuuuUuUuuuUuu” (când șuiera și trenul, bineînțeles). Fun all the way!

La întoarcere chipurile ar fi trebui să doarmă de atâta oboseală acumulată. Fâs! N-a închis un ochi să nu cumva să piardă vreo clipă din aventura cu trenul. 🙂

1. Vizită la muzeul trenulețelor

Destinația nu a fost aleasă chiar la întâmplare. 🙂 În gara din Sinaia puteți merge să vizitați Expoziția Trenulețelor. 😉 Sebi a fost suuuuuper încântat și a ieșit cu greu de acolo după mai bine de două ore. Sincer, el ar putea petrece liniștit o zi întreagă acolo…

Acolo puteți vedea niște machete realizate foarte minuțios, cu scene variate și omuleți mărunți în diverse ipostaze (căutați omul căruia i se deschide ușa la wc 😉 ). Piesa de rezistență a acestor machete o reprezintă rețeaua de cale ferată în miniatură, pe care circulă trenulețele.

Sebi își lua taburetul, se urca, analiza ”peisajul” câte 10-15 minute, uita să mai respire, chiua când trecea câte un trenuleț, cobora. Își muta taburetul 2 metri mai într-o parte, se urca, analiza etc. Singur.

Expozitia de trenulete Sinaia Expozitia de trenulete Sinaia

Atâââââât de captivat a fost încât nici nu și-a dat seama că trebuia să meargă la baie. 😀 Noroc că am avut inspirația să le pun un rând de schimburi în bagaj.

După ce a terminat de analizat și admirat, a trecut la mesele de joacă. A descoperit o masă cu muuuulte piese pentru construirea unor trasee de cale ferată și trenulețe cu magneți (de la Ikea) și o masă cu șine deja amplasate, unde a descoperit câteva locomotive – prietenii lui Thomas. Yey! Mai ia-l de acolo dacă poți!

Dacă mergeți pe acolo cu un copil ca Sebi (după care nu trebuie să stați), pentru a nu vă plictisi aveți la dispoziție o cafenea cu vedere asupra întregului spațiu expozițional. Dacă ajungeți pe acolo TREBUIE să le încercați ciocolata caldă! Nu veți regreta! 😉

Din câte am auzit, ar mai fi un muzeu similar lângă Gara de Nord din București. Noi încă nu l-am vizitat, însă presimt că o vom face în curând.

1. Plimbare cu trenulețul turistic

După vizita la muzeu, merge o plimbare prin Sinaia. Dar nu oricum, ci, bineînțeles, tot cu trenulețul. După ce ieșiți din gară, urcați scările cele multe până la locul de joacă de sus (faceți popas de joacă dacă doriți) și mergeți în stația trenulețului turistic.

Trenulețul „Sinaia Express“, ”caie medze pe tadă, nu pe iniie de ten” face plimbări de vreo jumătate de oră. Bineînțeles, Sebi a fost extaziat și de această experiență.

Noi (părinții) nu suntem mari fani, însă de când este Sebi suficient de mare încât să își exprime preferințele, în fiecare vacanță, oriunde am merge, trebuie să ne plimbăm cu trenulețele turistice. În fiecare zi. 🙂

1. Trenulețe la Ikea

Spre seară, când au revenit băieții în București, am mers cu toții la Ikea, special să îi luăm piticului set de șine și trenulețe, cu tunel și pod (avea un set, dar era destul de micuț). L-am tot amânat până când va avea spațiu mai mare în casă pentru a se desfășura. Acum are, așa că l-am încântat. 🙂

Cu o fericire greu de descris, și-a ales setul de șine și trenulețe, le-a cărat singur până la casă (și nu sunt chiar ușoare) și le-a plătit, fiind nerăbdător să ajungă acasă cu ele și să le desfacă.

(Acum, știți și voi, vizitele la Ikea seamănă cu cele din Lidl… Am mers după trenulet dar am luat și masa acolo, în drumul spre case am mai găsit și o tavă și o ramă și o plantă și… La casă ne-am amintit că intrasem ”rapid” doar pentru trenul lui prichi…)

1. Traseu cu trenulețe

Trenulete

Cumva, toată agitația zilei, prichi tot nu avea somn! Era mult prea entuziasmat! (E adevărat că ar fi adormit în mașină, în drum spre casă, însă nu l-am lăsat eu… iar acasă i-a trecut.)

Ajunși acasă a mers direct în camera lui și, după ce s-a pregătit de culcare, bineînțeles că a vrut să se mai joace puțin cu… trenulețe. 🙂 Și-a făcut singur traseul, și-a montat tunelul și podul și… ”UuuuuUUuuuuUUuu”!

Dar nu a rezistat prea mult… După 10 minute și-a pus materialele la loc, și-a luat în mână o locomotivă, s-a cocoțat în pat.

– Ți-a plăcut ziua de astăzi, puiule?

– Daaaa! Eu m-a ditat azi pu tenuieseie!

A adormit rapid, profund, zâmbind. Sunt aproape sigură că visa trenulețe. 🙂

P.S. – de-ar fi atât de ușor și cu avioanele… 😛

Vrei să fii la curent cu ultimele articole postate? Ne poți urmări pagina de Facebook sau te poți abona la newsletter (dreapta-sus). 😉 Enjoy!

One comment to Distracție cu… trenulețe!

• Luiza Sucitu Preda  says:

Fix la asemenea excursie ma gandeam pentru pustiul meu, dar cum e cam micut si face urat cand nu isi face somnul de pranz, momentan mergem cu masina la Sinaia…dar la muzeu vreau sa il duc si sa se plimbe si cu trenuletul prin oras. Si, poate mai tarziu si cu trenul pana acolo 🙂