Evenimente

Eveniment Digital Parents Talks – Analytics. Google Analytics

28/04/2017
Digital Parents Talks – Google Analytics

Iată că veni acea zi din lună pentru care am rezervate câteva ore doar pentru mine, ca blogger. Zilele trecute am fugit iarăși de acasă, într-o dimineață de weekend, pentru a participa la a șasea ediție (wow, deja a trecut mai bine de jumătate de an!!) din cadrul proiectului Digital Parents Talks, organizat de Pareting PR, cu tema Google Analytics.

Subiectul nu îmi era complet necunoscut – am încercat să mă implic singură în chestiile tehnice ce țin de site (bine, când îmi prind urechile apelez la departamentul IT, aka soțul), inclusiv de instalarea și urmărirea traficului, fără a insista prea mult pe asta, fără a face analize detaliate. Însă nu am refuzat invitația – am avut ocazia să reîntâlnesc oameni frumoși pe care îi mai citesc (atunci când mai fur câte puțin timp) și să întâlnesc oameni noi. În plus, mi-am luat și obiectul muncii la pachet, să pot urmări live recomandările în domeniu.

Digital Parents Talks – Google Analytics

Invitatul acestei ediții a fost Bogdan Zaharia, care ține și un curs despre Google Analytics în cadrul OK Institute. Timpul a fost muuuult prea scurt pentru a acoperi așa cum trebuie toate aspectele legate de acest subiect, așa că pe alocuri s-a mers mai repejor. Pe mine nu m-a deranjat, însă colegii care abia atunci au dat de acest tool nu știu cât au reușit să țină pasul.

Acum, din punctul meu de vedere (acum na, am și perspectiva de IT-st din viața de zi cu zi), nu cred ca e o problemă prea mare – Google Analytics este un instrument destul de intuitiv, ce vine cu un set de parametrizări predefinite suficient de ok pentru a-l putea folosi decent. Help-ul integrat este destul de stufos, chiar dacă este doar în limba engleză. Pentru probleme punctuale, un search pe Google poate oferi multe răspunsuri utile. Însă pentru chestiuni mai aprofundate, de finețe, un curs dedicat cred că este cea mai bună variantă.

Încerc în continuare să notez punctual câteva aspecte privind lucrul cu Google Analytics (eu îl am setat în limba română) și meniuri mai des accesate, din ce am descoperit eu și din ce am mai cules de la acest curs:

  • Vrei să instalezi Google Analytics? Fă-ți mai întâi un cont de Google – mai departe poti lega contul de Google cu cel de Analytics cu site-ul tău. (Dacă ai mai multe site-uri le poti adăuga pe același cont de Google și poți defini conturi diferite în Analytics.)
  • Cele mai analizate rezultate: Public -> Prezentare Generală și În timp real -> Prezentare Generală – se pot verifica cifre legate de sesiuni, utilizatori, afișări pe pagină etc. (Pentru a afla ce înseamnă, vedeți ce scrie pe semnul de întrebare din dreptul fiecărei opțiuni.)
  • Public -> Analiză de grup – fereastră interesantă în care se poate urmări câți dintre utilizatori au revenit și în zilele următoare primei interacțiuni.
  • Public -> Dispozitive mobile – fereastră în care se poate vedea de unde intra utilizatorii (mobil, desktop, tabletă).
  • Comportament -> Fluxul de comportament – fereastră interesantă unde se poate vizualiza pe unde s-au mai dus utilizatorii pornind de la paginile inițiale.
  • Comportament -> Conținutul site-ului – fereastră unde se pot vizualiza care sunt cele mai citite articole din perioada seletată.
  • Comportament -> Căutare pe site – fereastră unde se pot vizualiza termenii pe care utilizatorii au realizat căutări în interiorul site-ului (dacă aveți activată funcționalitatea de Căutare).
  • Personalizare -> Rapoarte prsonalizate – se pot crea alte rapoarte (eu m-am descurcat să îmi creez unul, bazându-mă pe rezultatele unei căutări pe Google) sau se pot importa rapoarte deja create de alții (also Google it).
  • valorile afișate de Google Analytics sunt aproximative (în general diferă față de numărătoarea realizată de alte tool-uri), însă de aici sunt solicitate informații legate de traficul pe site.

Digital Parents Talks – Google Analytics

Să mai scriu și pentru ce am folosit eu până acum Google Analytics:

  • să văd că atunci când public un articol cu informații utile, acesta ajunge la cât mai mulți părinți
  • să văd de unde vine mai mult trafic – în general de pe Facebook (yey, aceasta va fi tema următoarei întâlniri, din câte am înțeles)
  • să văd cum pot face pentru a distribui mai eficient articolele publicate
  • să mă bucur că am cititori ce revin pe site, chiar și în perioade în care nu reușuesc să fiu la fel de activă (și să descopăr că numărul acestora este în creștere)
  • să văd în general că site-ul crește ușor și sigur în timp, 100% organic

La final, nu pot spune că am aflat foarte multe lucruri noi despre Google Analytics – am mai pus câteva bife pe ici pe colo, am mai descoperit câte un submeniu nebăgat în seamă și am mai activat o funcționalitate. Voi vedea în timp cât de mult mă vor ajuta noile descoperiri.

De la această întâlnire cred că am plecat cu un kg în plus – cei de la Disney Junior m-au îmbuibat cu delicatese (eu nu voiam, dar muuuult prea bine arătau!), cu ocazia lansării noii serii de desene animate Mickey și Piloții de curse. Cei de la Pure&Bio ne-au răsfățat cu cafea și gustări delicioase – neapărat trebuie să revenim aici, să le încercăm înghețata!

Digital Parents Talks – Google Analytics Digital Parents Talks – Google Analytics

 

La final, vă las și un sfat personal (sau cel puțin așa încerc eu să procedez): nu stați toată ziua cu nasul în statistici – concentrați-vă pe scris. 😉

 


Vrei să fii la curent cu ultimele articole postate? Ne poți urmări pagina de Facebook sau te poți abona la newsletter (dreapta-sus). 😉 Enjoy!

You Might Also Like

5 Comments

  • Reply Nicoleta Ababei 28/04/2017 at 12:52

    De acord cu tine! De asta uit sa analizez si eu statisticile din GA :). Articolul tau imi lamureste multe despre Analytics! Multumesc!

  • Reply Google Analytics este precum cântarul de lângă papuci : Stau pe net 01/05/2017 at 11:28

    […] • Google Analytics și o scrisoare • Despre Sfântul Google la #DigitalParentsTalks • Eveniment Digital Parents Talks – Analytics. Google Analytics • Google Analytics, cifrele care cuceresc agențiile dar care nu știu ce este ală suflet […]

  • Reply Specialistului îi stă bine cu vorba clară, scriitorului cu povestea - Catinca Vlad 04/05/2017 at 05:38

    […] Reușesc totuși câțiva să se desprindă din grup și chiar să creeze în timp real feedback prezentării. Aceștia sunt (aleatoriu): Nicoleta Lucia Elena […]

  • Leave a Reply