Evenimente

Eveniment Digital Parents Talks – Hateri și crize de imagine

03/03/2017
DPT Hateri si crize de imagine

Weekendurile le dedic familiei. Scriu puțin spre deloc, postez puțin, încerc să mă țin departe de telefon și să petrec timp de calitate cu băieții mei (și să mai fac ceva curățenie prin casă :D).

În general nu particip la evenimente în weekend. Nici în cursul săptămânii nu prea pot, pentru că… serviciu, cu toate că mi-aș dori. Mă încurajez cu gândul că voi avea o viață socială mai activă atunci când va veni vremea următorului concediu prelungit, când va fi să fie. 😛

Dar cum orice regulă are și excepții, o dată pe lună (dacă nu suntem plecați sau dacă nu mă pocnește vreo boală) îi las singuri pe băieţi şi fug pentru câteva ore. Pentru că îmi doresc să cresc, să învăţ (concepte şi din experienţele altor bloggeri), să cunosc oameni pe care îi citesc, mi-am propus să încerc să ajung la evenimentele organizate de Parenting PR dedicate comunității de bloggeri, în cadrul proiectului Digital Parents Talks.

Sâmbăta trecută am sărit în mașină și am plecat de acasă. Singură. Ah… sweet taste of freedom. 😛 Am condus până la Immauchan (despre care credeam ca este hăăăăăăt departe, la ieșirea din București… dar nu-i așa), locul de întâlnire pentru cea de-a patra ediție #DPT, cu tema Hateri și crize de imagine.

Sincer, nu pot spune că tema m-a atras prea tare la început. Am zis că nu mă interesează neapărat în mod direct – sunt încă ”mică” (la trafic), sunt împăciuitoare în comentarii, nu pot spune că am avut de-a face cu personaje ”negative”. Însă am zis să mă pregătesc – nu oi fi tot timpul ”mică”, iar eventualele probleme pot crește pe măsură ce crește și blogul.

Înainte de a merge și a asculta sfaturile unui psihoterapeut și unui șef de crisis department (nici nu știam că există un astfel de departament), m-am gândit cum aș aborda eu un eventual hater. Vreau să cred că mă cunosc destul de bine încât să îmi pot anticipa un comportament într-o situație dată.

În mintea mea, hater-ul este o persoană cu mult timp liber, nemulțumit indiferent de argumente, insistent, ajungând să fie nepoliticos, mai ales dacă insiști să îi răspunzi și să îi schimbi convingerea. Din mica mea experiență ca blogger, am avut parte cel mult de niște comentarii mai răutăcioase/acuzatoare. Puține, dar se găsesc acolo în online. De asemenea, am mai avut parte de o serie de discuții în contradictoriu pe diverse grupuri.

Cum am procedat? Într-o primă fază, când am citit comentariile acuzatoare mi s-a suit sângele în cap. M-au mâncat degetele să răspund imediat, să le arăt că de fapt nu este așa cum susțin… Am scris, am șters, am scris, iar am șters – calmându-mă între timp. Într-un final am răspuns, de fiecare dată – calm și argumentat. Atunci când au continuat, fără să bage în seamă răspunsul meu, cu chef evident de harță, le-am dat ignore. Nu avea rost să îmi stric eu zen-ul și să îmi pierd din timpul prețios. Și cam atât. Mi-am văzut de treburile mele. S-or fi lăsat păgubași când au văzut că nu au cu cine.

Da, nu mă simt deloc confortabil atunci când cineva mă contrazice, când nu este de acord cu ceea ce scriu. Însă nu mă aștept ca toată lumea să fie de acord cu mine. Este normal să fie așa.

Pot discuta cu cineva care mă dezaprobă pe un anumit subiect, argumentat și fără să atace. Este ok să avem păreri diferite, o putem lăsa așa. Însă acesta nu este un hater. Atunci când această dezaprobare nu este expusă cumva civilizat și politicos, mă detașez și nu are rost să mă aventurez într-o ”luptă virtuală” cu slabe șanse de câștig. Consider că fiecare ar trebui să își asume ceea ce scrie, iar dacă limita bunului simț este trecută nu îi face cinste posesorului de degete și net.

Bun, cam așa m-am pregătit eu înainte de eveniment – analizându-mă. Și m-am simțit bine că abordarea pe care o am se regăsește în recomandările speakerilor invitați: Ioana Agachi și Ana Maria Diceanu.

Așadar, ce recomandă specialiștii, atunci când apare un hater în peisaj:

  • dacă poți, ignoră-i, dacă nu poți, nu răspunde agresiv
  • nu te justifica, mai ales dacă insistă
  • nu încerca să-i schimbi părerea, fie și cu argumente, nu vei avea succes
  • fă diferența între un critic și un hater
  • nu pune la suflet, chiar dacă uneori poate fi greu
  • nu scrie despre ei, se vor simți importanți
  • nu răspunde imediat, ia o pauză de calmare
  • anticipează consecințele dacă vei comenta
  • fă-ți un protocol de abordare

Îmi pare rău că nu am reușit să rămân până la final, însă am avut bilet de voie pe durată limitată. 🙂 Aș fi vrut să socializez mai mult, însă amân pe data viitoare. Acum m-am mulțumit ca pe alocuri să ascult din experiențele bloggerilor mai vechi și mai citiți decât mine.

Am apreciat bunătățile cu care ne-au răsfățat sponsorii eveimentului: cornulețele delicioase de la MamaPan, sucurile naturale de la Profructta (recunosc, am luat și o sticlă pentru Sebi – a savurat-o cu multă plăcere) și abia aștept oița de la Philips Avent. (tot pentru Sebi, bineînțeles).


Vrei să fii la curent cu ultimele articole postate? Ne poți urmări pagina de Facebook sau te poți abona la newsletter (dreapta-sus). 😉 Enjoy!

You Might Also Like

1 Comment

Leave a Reply