Gradina zoologica din Roma – Bioparco

Bioparco Roma

Motivul principal pentru care am ales Roma pentru această mini-vacanță a fost grădina zoologică. 🙂

Lui Sebi îi plac foarte mult animalele – este entuziasmat de tot ce mișcă. Însă în afară de ”matanii” și cățeii de pe stradă, porumbeii leneși de prin Bacău și Focșani și cele câteva animale de la Ferma Animalelor, nu a văzut prea multe. Știe de prin cărți cum arată alte animale, știe ce sunete scot (și e absolut delicios când încearcă să le imite), însă nu avea imaginea proporțiilor reale în raza lui vizuală.

Căutând topuri cu grădini zoologice din Europa am aflat că cele mai spectaculoase sunt prin Viena, Madrid sau Barcelona. Însă programul de zbor nu era deloc potrivit în perioada în care am avut noi disponibilitatea de plecare (cumva, ne cunoaștem de la începutul anului perioadele de vacanțe, în funcție de cele ale puiului de la grădiniță).

Așa că am ales o destinație în funcție de orarul de zbor, undeva prin sudul Europei, sperând că avem parte de vreme călduță și ploi puține (wish granted 😀 ). Și, musai, să aibă o grădină zoologică ceva mai răsărită decât cea din București (pe care nu am avut curaj să o vizităm cu prichi până acum). Ultima data am fost acum vreo 7-8 ani și nu mi-au plăcut condițiile în care erau ținute animalele, îmi era milă de ele…

Așadar, am mers la Roma pentru Bioparco. 🙂 Site-ul este bine actualizat, așa că puteți afla de acolo ultimele noutăți.

Inaugurată în 1911, grădina zoologică își primește vizitatorii în prezent pe 17 hectare, unde sunt așteptați de peste 1.000 de animale din peste 220 de specii.

Ca localizare este foarte bine poziționată, în zona de nord a centrului istoric, în parcul cel mare unde se găsește și Villa Borgheze. Din câte am cercetat se poate ajunge până acolo cu:

• metroul până la stația ”Flaminio” sau ”Spagna”, după care se merge la picior prin parc (nu chiar puțin) sau se poate lua un trenuleț (nu am idee de unde, dar am văzut circulând prin parc)
  • tramvaiul 19 sau 3, stația ”Bioparco”
  • autobuzele 3, 52, 53, 926, 217, 360, 910 (conform site-ului)

Noi ne propusesem ca în prima parte a zilei să călărim parcul în voie, să obosească prichi, după care să doarmă, urmând să luăm prânzul și să intrăm la grădina zoologică. Aham…. parcul fu călărit în lung și-n lat, porumbeii au fost alergați în toate direcțiile, apele din toate fântânile au fost gustate… dar somnul era prea puțin interesant. Am așteptat după Sebi să obosească puțin, să se odihnească, dar degeaba. Deja se făcuse ora 14 și el nu avea niciun gând de somn.

Așa că am mers la Bioparco și ne-am oprit la intrare să luăm prânzul (este un restaurant cu mâncare destul de ok – oricum nu aveam de unde alege). Pe la 15 am început să vizităm animalele, cu părere de rău că vom sta doar 3 ore (la 18:00 se închide). Mai mult, unele animale intră la somn cu o oră mai devreme (cimpanzeii, leii, urșii și reptilele), așa că am încercat să ajungem pe la ele mai întâi.

Bioparco Roma - tigru Bioparco Roma - leu

Noi am mers într-o zi de marți și a fost destul de lejer – nu știu dacă în weekend este mai aglomerat. Am plătit 16 euro / adult iar prichi a intrat gratuit. Dacă aveți un copil mai lungan, de peste un metru (nu știu de unde acest criteriu) mai costă încă 13 euro. În interior circulă și un trenuleț cu care vă puteți plimba pentru 1,5 euro (noi am preferat piciorul pentru a admira în voie toate animalele).

Spațiile pentru animale sunt destul de generoase, amenajate astfel încât să poată fi văzute cât mai ușor, fără a fi deranjate prea mult. Animalele periculoase / săritoare stau în spații cu pereți înalți și pot fi văzute prin geamuri mari (și foarte curate din câte am observat). Cele mai greoaie stau în spații fără pereți, înconjurate de șanțuri adânci de care nu pot trece.

Bioparco Roma - girafaBioparco Roma - urangutan

Felinele sunt obișnuite cu oamenii și se tot plimbau impasibile pe lângă margine, spre deliciul publicului. Sebi a lins geamurile la lei și tigri, privind fascinat mișcările lor fără grabă. De când a auzit leul răgând țipă și el, imitându-l (cât poate vocea lui de copil pițigăiat). 🙂

Reptilariul este o zonă deosebită, ce nu ar trebui ratată (căruciorul trebuie parcat înainte 😉 ). După ce, la intrare, am admirat păsări frumos colorate și broaște țestoase foarte interesante (una era uriașă) și plimbărețe, spre deliciul lui Sebi, am intrat într-un spațiu unde s-a recreat micro-climatul din zona tropicală – umiditatea foarte ridicată, luminozitatea scăzută. Ne-am simțit ca într-o seră. Urcând traseul, am admirat diverse specii de crocodili și șopârle, unii mai leneși, alții mai plimbăreți.

Bioparco Roma - aligator Bioparco Roma - broasca

În următoarea secțiune am revenit la un aer mult mai respirabil și am vizitat diverse specii de șerpi, șopârle, gândaci și broaște, unele foarte active. Am admirat aici câteva animale ciudățele, pe care nu le mai văzusem înainte.

Sebi nu s-a bucurat prea mult de această zonă – s-a speriat puțin de tunelul cu puțină lumină de la intrare și a stat doar cocoțat pe mine. Sincer, am mai fi stat pe acolo, dar prichi cerea afară. Așa că am ieșit la aer și, mai ales, la lumină.

De zona dedicată animalelor domestice am trecut repejor că avem și-acasă din astea. 🙂 Nu înainte ca cel mic să treacă pe la fiecare în parte, să stâlcească cum se numesc și să le imite sunetele.

Nu cred că greșesc când spun că lui Sebi i-au plăcut cel mai mult păunii. 🙂 Asta pentru că nu erau îngrădiți, ci zburdau liberi pe cărările grădinii zoologice. A fugărit micuțul la păsări… îi sclipeau ochii de fiecare dată când vedea o aripă. De fapt, pe păunițe le-a fugărit. Că a dat la un moment dat de un păun care nu s-a lăsat intimidat, și-a înfoiat coada și s-a zburlit la el. :))

Bioparco Roma - paun Bioparco Roma - cameleon

Au fost trei ore pline și sunt sigură că dacă ajungeam mai devreme chiar aveam cu ce ne umple timpul. Data viitoare când vom mai vizita un astfel de loc vom începe de dimineață. 😀 Dacă ajungeți devreme, puteți urmări programul de hrănire al diverselor animale iar cei mici pot privi.

Sebi a fost în extaz pe tot parcursul vizitei și sigur am mai fi stat dacă nu se închidea. După ce am plecat, micuțul a adormit instant (= a leșinat în cărucior) și cred că a visat numai lei, tigri și păuni. 🙂 Din păcate, pentru că Roma are atât de multe atracții turistice, grădina zoologică nu este atât de cunoscută și promovată pe cât ar merita să fie vizitată. Mă bucur că noi am avut ocazia să o vedem și să ne bucurăm de ceea ce are de arătat, fără aglomerația tuturor turiștilor prezenți în celelalte zone.

Văzând cât de mult i-a plăcut lui prichi această experiență, ni s-a deschis apetitul pentru astfel de locuri minunate de vizitat (cu cât mai animal-friendly cu atât mai bine). 🙂

5 comments to Gradina zoologica din Roma – Bioparco

• SebaBaby  says:

Nu arata rau pe site.
      Ati fost recent? Recomanzi?

• Catalina Voinea Vaida  says:

Am inteles ca asta e fr ok! Gradina Zoo din Viena merita vazuta.Am fost acum 3 ani si am fost mega incantati.La anul o sa mergem si cu bebe.Momentan e prea mic are doar 7l.

• SebaBaby  says:

Am fi vrut acum Viena, dar nu erau zboruri ok. Sigur vom ajunge si acolo 🙂 E in top 3 din Europa.

• Catalina Voinea Vaida  says:

Asta nu stiam.Noi am fost sa vizitam Schonbrun si am vazut ca e si Zoo.Anul asta cred ca o sa ne limitam la o Grecia in septembrie, dar de la anul vrem sa l invatam plimbaret poate pana atunci se o imprieteni si cu scaunul de masina.