Review-uri Vacanțe

La o raită prin Viena

11/10/2016
Viena 8

Acum câteva săptămâni am avut ocazia să dăm o raită prin Viena. Și chiar o raită a fost – o zi și jumătate, din care o zi întreagă am petrecut-o la grădina zoologică din Schönbrunn (urmează detalii și poze în curând 😉 ).

Prima și ultima impresie despre Viena – este un oraș scump și foarte scump! Din câte orașe am vizitat până acum ni s-a părut a fi cel mai scump (cu excepția Stockholm-ului, dar acolo nu am fost pe banii noștri așa că nu îl punem la socoteală 😀 ).

Am mers cu mașina, așa că am putut să observăm cât de aglomerat este traficul… și cu câtă viteză se circulă… și cum nu era chiar comod să schimbăm de pe o bandă pe alta… Însă, în același timp, se circulă destul de fluent. Sunt multe străzi cu sens unic, așa că Waze-ul ne-a fost din nou de mare folos să ne plimbăm în jurul steagului de la destinație când nu îl nimeream din prima.

Cu parcările este o întreagă poveste… Orice parcare se plătește. Oriunde. Noi am avut cazarea undeva departe, pe lângă Schönbrunn, într-un hotel care nu era chiar la o șosea principală (dacă vreți o recomandare de hotel drăguț, curat, cu mic dejun delicios și bogat, nu foarte scump și aproape de zoo, dați de știre). Ei bine, pe străduța aceea mititică se plătea parcarea. Și nu oricum – 2 euro/oră și puteam sta maxim 3 ore! Sau, o zi întreagă, dacă prindeam tichet de la hotel, că numărul de mașini era limitat – 8 euro/zi (adică foarte ieftin!). Și stres – dacă întârziam cu 10-15 minute peste timpul limită riscul de amendă era mare, după câte ne-au povestit cei de la hotel (și după experiențele citite ale altora). Era gratuit doar seara și în weekend.

Noi am ajuns pe la prânz la hotel, ne gândeam să stăm câteva ore să ne odihnim, după care să ieșim la o plimbare. Câteva ore au însemnat deci maxim 3 ore din momentul parcării (cu tot cu check-in, urcat bagaje, schimbat și dormit, trezit și pregătit de ieșire). Bineînțeles, am ieșit la plimbare tot obosiți – cât am putut să ne odihnim într-o oră de stat?

Deci a trebuit să mergem cu mașina. În zona centrală sunt multe parcări subterane. Cei de la hotel ne-au recomandat una mai accesibilă în apropierea zonei pietonale, rezonabilă ca preț – 4 euro/maxim 5 ore (dacă aveți nevoie de detalii, dați de știre).

Tot legat de trafic am apreciat că se respectă banda specială pentru autobuze și taxiuri. Oricât de aglomerat era, nu se băga nimeni pe banda aceea. (Nu știu dacă era doar bun simț sau teama de amenzi – am văzut multă poliție, sau amândouă, însă mergea bine.) Dar pare să funcționeze bine rețeaua de transport în comun (le-am admirat de la suprafață și stațiile de metrou).

A doua zi am luat tramvaiul până la grădina zoologică (erau vreo 5 stații scurte), mai mult de dragul lui Sebi care este mare fan – 2,30 euro / persoană / călătorie! Iar noi… am cam mers cu nașul. Întrebasem la hotel de unde se iau biletele, ne-au spus că direct din tramvai. Ne urcăm noi liniștiți în tramvai, găsim un aparat ce dă bilete și ne dăm seama că acceptă doar monede, iar noi aveam o hârtie de 5 euro! Ne-am scormonit prin toate buzunarele și am scos bani de un singur bilet (care cred că trebuia și compostat, dar de atâta stres nu ne-am dat seama). Ne-am întors de la zoo pe jos.

Revenind la ziua anterioară, spuneam că ne-am plimbat prin centrul pietonal. Am luat căruciorul cumpărat special pentru city-break-uri și ne-am plimbat. Mult. Este o zonă destul de mare, cu multe clădiri frumoase, fântâni impresionante, străzi și străduțe cu un iz aparte de… Viena. Și aglomerat. Foarte aglomerat… Și scump.

Viena 7 Viena 5

Am dat 6 euro pe un magnet (!) și vreo 40 de euro pe o masă nu chiar copioasă. Sunt sigură că în alte zone poate sunt alte prețuri, dar nu aveam timp. Noi eram veniți din Thassos, unde cea mai scumpă masă pentru trei oameni (i-am făcut și lui prichi poftele, comandându-i separat 😛 ), cu muuuulte delicatese și băuturi și deserturi nu a trecut de 50 de euro (în rest, media era pe la 22-25 de euro).

La finalul plimbării ne-am oprit într-un parc, la un loc de joacă, spre încântarea micuțului. Mi-a plăcut mobilierul făcut din lemn, amplasat pe… pământ. Fără ciment, covoare din plastic (sau ce material o fi acela molicel), cu denivelări naturale și mulți copaci. Am avut impresia că eram într-o pădure, înconjurați de natural. (Și totuși știam că suntem în inima Vienei. 🙂 ) Sebi a alergat, s-a împiedicat de o rădăcină de copac, a căzut și s-a ridicat, a alergat în continuare.

Viena 1 Viena 4

Copiii se jucau în parc… singuri. Adică nu aveau fiecare câte o mamă / un tată / o bunică în spate, de grija să nu cadă de sus. Și se cocoțau copiii ăia suuuus de tot, și făceau tumbe și alergau la înălțime. Brrrr. Curajoși (și ei și părinții). După Sebi da, stătea tati. 😀

Ce am mai observat – erau mulți tați (aș zice că erau mai mulți tați implicați decât mame sau bunici). Unii chiar cu alți bebeluși în sisteme de purtare (am văzut mulți pui mici purtați frumos). Ba chiar la zoo era un tata cu 3 (trei !) copii mici – unul purtat, unul cam ca Sebi și altul puțintel mai mare. Singur! Tată singur cu trei copii mici după el. (L-am aplaudat în mintea mea. 🙂 )

So… Viena ne-a plăcut. Știm că sunt multe locuri foarte frumoase și interesante de vizitat. Ne-ar face plăcere să revenim cu altă ocazie, să ne rezervăm mai mult timp să o descoperim. Acum ne-am cam grăbit pentru că trebuia să revenim în Timișoara să îl preluăm pe Bruno. De fapt, am mers doar pentru grădina zoologica. 😀