Category Cărţi

Review carte – Părinți liniștiți, copii fericiți

Review carte - Părinți liniștiți, copii fericițiEști în căutarea unei cărți bune de creșterea copiilor, pentru tine sau pentru a o face cadou unor (viitori) părinți? Am scris aici despre cartea scrisă de Laura Markham - Părinți liniștiți, copii fericiți (cum să înlocuim țipetele cu conectarea). Puteți găsi sfaturi frumoase și aplicabile despre creșterea cu dragoste și blândețe a copiilor, stabilind limite cu empatie, sprijinindu-i pe cei mici să se dezvolte armonios și încrezători.Read More

Două povești sensibile, terapeutice, emoționante

povești sensibile, terapeutice, emoționanteÎn articolul de astăzi vă propun două cărți foarte frumoase, ce abordează o temă adesea întâlnită, căreia poate nu i se acordă suficientă importanță – sentimentele copiilor mici atunci când în familie apare un nou membru, când atenția părinților și a celor din jur se concentrează către nevoile celuilalt copil, când cei mici se simt neglijați și își doresc din nou să fie în centrul atenției (fie că își doresc să fie precum bebelușii, fie că își doresc să fie singuri și atât). Aceste povești îi pot ajuta pe copii să își înțeleagă mai bine sentimentele în această perioadă atât de delicată din viața tuturor celor implicați. De asemenea, sunt dedicate și părinților, care în vârtejul unui nou început în formulă extinsă poate nu reușesc să acorde atenția de care are nevoie și copilul mai mare. Așadar, dacă sunteți în căutarea unor cărți noi pentru copiii voștri sau doriți un cadou frumos, sper ca aceste două recomandări să vă fie de inspirație! Lectură plăcută! ;)Read More

Cărțile lui Sebi (+2 ani) – II

Carti 2 aniCititul cărților a rămas una dintre activitățile preferate ale lui Sebi. Este în continuare răbdător, atent și curios. De aceea, are o bibliotecă destul de bogată. Am continuat articolul anterior și am mai scris câteva cuvinte despre cărțile lui Sebi după doi ani, sperând că vă vor fi de ajutor pentru a alege cele mai potrivite cărți pentru micuții voștri.Read More

Review carte – Soluții blânde pentru somnul liniștit

Coperta - Solutii blande pentru somn”Cu somnul copiilor se merge întotdeauna doi pași înainte, unul înapoi.” Acesta este un citat care mi-a rămas în minte după ce am terminat această carte. Pentru că este atââââât de adevărat. :) Subiectul tratat este unul de mare interes, mai ales pentru părinții aflați la primul copil, îngrijorați că cel mic nu doarme toată noaptea așa cum cere societatea, de cele mai multe ori (bunica, soacra, medicul, vecina etc.), așa cum este ”normal”. Ei bine, organismul micului om știe mai bine decât cei din jur care îi sunt nevoile și ce înseamnă ”normal”.Read More

Review carte – Părintele eficient

Parintele eficient - Thomas GordonPsihologul american Thomas Gordon propune o cale alternativă de rezolvare a conflictelor între părinți și copii, în afara pedepselor sau a ”depunerii armelor” - o metodă democratică de comunicare și negociere. Acesta promite că ne va învăţa cum să-i ascultăm „activ" pe cei mici, cum să le vorbim fără să-i cicălim și fără să-i denigrăm, cum să-i îndemnăm să-și rezolve pe cont propriu problemele ce ţin exclusiv de competenţa lor și cum să depășim divergenţele zilnice, în spiritul „avantajului reciproc". De asemenea, tehnicile prezentare promit că vor elimina pedepsele, teribilismele și certurile infinite, asigurând o atmosferă de respect reciproc și de comunicare eficientă.Read More

Review carte – Crescându-l pe Cain

Crescandu-l pe CainSă ocrotim viața emoțională a băieților ”Dacă iubești un băiat, ai fost un băiat sau îți pasă de băieți și de felul în care aceștia vor deveni bărbați, citește această carte.” (Edward M. Hallowell) ”Cartea [...] este, de departe, cea mai bună lucrare pe care am citit-o în materie de cărți adresate părinților de băieți.” (Colorado Springs Independent)Read More