Review-uri Vacanțe

Distracție cu… dinozauri!

27/07/2016
Dino Parc 1

După ce weekendul trecut, experimentând cortul la mare, copilul a cerut mai tot timpul ”a mute” (amintindu-și cu mare plăcere de excursia anterioară… sau de plimbarea cu trenul 😀 ), l-am dus la munte. Pentru a avea și un obiectiv de vizitat, mi-am amintit de parcul cu dinozauri – mi-am zis că sigurrrrrr o să-i placă. Și nu am greșit. 🙂

Ne-am hotărât târziu să plecăm și pentru că aveam să stăm tot weekendul, am zis să căutăm o cazare cu un loc de joacă și grădină primitoare, să ne deconectăm puțin de oraș, să ne relaxăm și să… stăm. Ușor de zis, greu de găsit.

Vineri am sunat la peste zece pensiuni (bine cotate, cu prețuri decente) din împrejurimile Râșnovului, fără succes! Am zis că lumea s-a mutat de la mare la munte. (Dar nu, e destulă lume astfel încât să fie super-aglomerat și la mare și la munte! 😉 ) Într-un final am avut noroc că a anulat cineva o rezervare de pe Booking și am prins o cameră suficient de ok.

Sâmbătă, după somnul de prânz, am mers la dinozauri. 🙂 Ne-am descurcat rapid cu GPS-ul (pe traseu am văzut și indicatoare) și am ajuns la o parcare pliiiiină ochi, unde am găsit totuși un loc de parcare. Pentru cine nu știe (cum nici eu nu am știut), parcul se află la 500 de metri mai jos de cetatea Râșnov.

Pentru a ajunge sus am luat bilete la trenuleț, spre extazul lui prichi. 🙂 (Chiar am luat bilet pana la cetate, să se mai plimbe puțin.) De când am mers ultima dată pe acolo am observat că au apărut mai multe trenulețe, care circulă mult mai des (acum vreo trei ani am preferat să mergem la picior că așteptasem prea mult, degeaba). Dacă rămâneți până spre seară, ca noi, să aveți în vedere că trenulețele circulă până pe la 19:20, chiar dacă Dino Parc este deschis până la ora 20:00.

Încă de la intrare am simțit că o să ne placă ce vom găsi înăuntru – c-o fi fost de la dinozaurul imens ce ne privea de sus, c-o fi fost de la porțile de intrare care m-au dus cu gândul la un parc din străinătate, c-o fi fost de la prețul destul de ridicat… nu știu. 🙂

Spațiul acoperit de la intrare este foarte înalt și aerisit, include zonă de cumpărat suveniruri (cu și despre dinozauri, bineînțeles), câteva panouri si colțuri pentru fotografii (de tipul ”bagă capul în gaură”), băi foarte curate, spațiu de luat masa (nu am fost pe acolo, nu știu mai multe detalii). După care, am ieșit iar la aer… și dăm cu nasul într-un loc de joacă maaaaare, plin cu copii veseli.

Sincer, nu mi se pare cel mai bun loc pentru amplasarea locului de joacă… Sebi a tras imediat la leagăne, tobogane, trenuleț, balansoare etc. „Hai, mami, să vedem dinozaurii!” ”Tenuuu! Uúuuuu!” După multe insistențe, am început traseul de vizitare a dinozaurilor – bine delimitat, ușor de urmărit pe harta luată de la intrare (bine, nu e nici prea greu să te pierzi pe acolo că nu e foarte lung 😀 ).

Dinozaurii sunt în mărime naturală, de la unii micuți până la uriași, unii amplasați după balustradele din lemn, altele mai aproape de vizitatori, spre încântarea prichindelului. Majoritatea exponatelor arată foarte bine (realist, bănuiesc), însă sunt și unele care mi s-au părut a fi mai ”plastifiate”.

Sebi a trecut tacticos pe la fiecare dinozaur în parte (din cei la care a putut ajunge, ridicat de tati), le-a mângâiat picioarele (rând pe rând pe rând pe fiecare picior, cu blândețe 🙂 ), le-a băgat mâna în gură și le-a mângâiat limba (la cei care nu erau prea înalți), le-a numărat (în română și în engleză, că tot îi place să exerseze și să repete) degetele / ghearele.

Împreună am studiat fiecare dinozaur în parte (dacă e mare / mic, ce culoare are, câte picioare are etc.), am citit scurtele informații amplasate pe traseu, i-am căutat în cartea cu care am venit pregătiți de acasă și i-am comparat dacă i-am găsit. Și, bineînțeles, am făcut poze. 🙂

Dino Parc 9 Dino Parc 8

A avut curaj să meargă pe platforma de lângă vulcan (vulcan = deloc realist, după gustul meu, care scoate un fâs de fum din când în când 😀 ) – am așteptat împreună tremuratul ce imită pașii unui dinozaur mare. Chiar dacă nu a înțeles exact ce se întâmplă, s-a dat lângă noi, ne-a luat de mână/picior, a făcut ochii mari așteptând să vadă ce urmează și… bucurie la final. 🙂

Cred că cel mai interesant și amuzant dinozaur (de lângă care s-a urnit cu mare greutate) a fost cel care se mișca și scotea sunete. Păcat că nu erau mai mulți de acest tip în parc (soțul ar fi vrut să vadă mai mulți, de fapt). Sebi s-a lipit cu nasul de gard, așteptând mișcarea uriașei reptile, după care chițăia râzând cu o bucurie atât de plină și sinceră. 🙂 Ne era mai mare dragul să ne molipsim de la veselia lui.

Dino Parc 2 Dino Parc 3

După ce am terminat traseul, am ajuns iar la locul de joacă, spre încântarea micuțului, unde s-a cocoțat iar în trenuleț. A fost un moment perfect să facem o pauză, să mâncăm o înghețată (care, surprinzător, nu era suprataxată). Dacă mergeți cu copii mai măricei, au posibilitatea să facă niște trasee prin copaci – tot timpul am avut copii mai mici sau mai mari pe deasupra capului. 🙂

Pentru că am terminat destul de repede traseul de vizitare a dinozaurilor (nu este foarte lung, după cum spuneam), am avut timp să vizităm și mini-expozițiile din căsuțele de lângă locul de joacă. Mi-a plăcut că o parte dintre exponate (bolovanii) nu erau acoperite și erau plasate jos, astfel încât i-am putut explica micuțului la nivelul lui și le-a putut atinge. Foarte mult i-a plăcut și camera cu pinguini. 😀

În puțin peste două ore petrecute pe acolo am avut timp să facem traseul cu dinozauri de două ori, am vizitat expozițiile și am așteptat copilul să se joace cu trenulețul (bine, nu cât să se sature, că îi trebuiau muuulte ore pentru asta).

În concluzie, ne-a plăcut și vom reveni. 🙂 Dacă am fi mers în altă țară la un parc similar, nu cred că ar fi multe lucruri pe care le-am fi întâlnit în plus. Cel mai probabil ne vom aloca mai mult timp pentru vizită și vom cutreiera și cetatea Râșnovului (mai ales că avem și unde să luăm o masă, fără a coborî în oraș).

Mai las aici câteva fotografii, să vă facă poftă de vizitat! 😉