Cărţi Colaborări Review-uri

”În căutarea zilei de ieri” – o poveste pentru cei mici cu un mesaj pentru cei mari

11/10/2018
În căutarea zilei de ieri

”Bucură-te de ziua de azi!”

”Enjoy the moment!”

”Carpe diem!”

”Prețuiește prezentul!”

”Have fun today!”

Toate îndemnurile de mai sus (și altele asemenea) le auzim în fiecare zi. Însă câtă atenție le acordăm cu adevărat?

 

Pe acest subiect editura Cartemma ne propune o carte foaaaaarte frumoasă, scrisă de talentata Alison Jay și tradusă de cunoscuta Laura Frunză – ”În căutarea zilei de ieri”.

Am cărat această carte cu mine câteva zile bune înainte de a-mi găsi niște timp pentru a o citi. Am trecut rapid și în diagonală peste paginile frumos desenate, am văzut că nu are mult text și mi-am propus să revin asupra ei cât de curând, la somnul lui Sebastian (când încă avem în ritual citirea a cel puțin unei cărți).

Iar când am revenit pe îndelete… când am parcurs textul fără grabă… când am înțeles mesajul transmis… mi s-a lipit de suflet!

 

”Fericirea, s-o simți aici și nu altundeva… acum și cu cândva…” (Walt Whitman)

 

Cartea spune povestea unui băiețel extreeeem de încântat de ziua de ieri – cea mai frumoasă din viața lui!

Atât de încântat încât tare mult și-ar dori să se poată întoarce cumva în timp și să o retrăiască. Se tot gândește și caută variante pentru a ajunge ”ieri”, însă nu reușește singur. Așa că îi cere ajutorul bunicului său.

Iar bunicul cel înțelept s-a apucat să îi povestească despre cele mai frumoase momente și zile din viața sa cea lungă, cu un album foto în față. (Note to self – să mai scot câteva fotografii, să le așez în albume…) Iar fiecare dintre aceste momente frumoase s-au transformat în amintiri dragi sufletului.

Bunicul cel înțelept i-a promis băiatului că îl așteaptă multe alte zile fericite în viitor. Iar fiecare zi are potențialul de a deveni din nou și din nou ”cea mai fericită zi” de până atunci.

În căutarea zilei de ieri

În căutarea zilei de ieri

De ce spuneam că mesajul este de fapt pentru cei mari și nu neapărat pentru cei mici?

Pentru că, așa cum am aflat recent în cadrul unui curs foarte interesant ținut de Roxana Hristianovici (”Crize de furie” – cum funcționează creierul copilului, explicat din perspectiva medicală, a dezvoltării acestui organ), copiii trăiesc în PREZENT. Nu trăiesc nici în trecut, nu îi interesează nici ce s-ar putea întâmpla în viitor.

Cei mici ”se consumă” în prezent – fie că trag de noi să nu plecăm la serviciu și să mai stăm puțin împreună (și nu îi interesază că vom întârzia la alte treburi), fie că se bucură din toată inima de o petrecere sau de o simplă înghețată.

 

Formatul cărții este unul măricel, cu coperți cartonate și pagini de hârtie semi-lucioasă. Desenele sunt foarte dulci, stilizările sunt foarte drăguțe, și îi invită pe cei mici la cercetare mai atentă (puteți chiar dezvolta discuții pe marginea lor).

Aș zice că este potrivită copiilor peste 2 ani, având în vedere că nu este prea mult text pe pagini. (Acum, depinde și de copil, desigur.) Iar mesajul transmis este pentru noi toți, după cum spuneam, indiferent de vârstă.

Atât de mult mi-a plăcut cartea aceasta încât săptămâna trecută am dat iama în multe alte titluri de la Cartemma – aștept nerăbdătoare să apară curierul cu bunătățile. 😀

În căutarea zilei de ieri

Acum, la final, vă las câteva întrebări la care poate reflectăm și ne răspundem…

Noi, cei mari, cât de mult ne bucurăm de prezent? De câte ori nu am tânjit să ne întoarcem în trecut, la momente mai fericite? De câte ori am privit ziua de astăzi ca ”promisiunea unei noi aventuri”?

 


 

Vrei să fii la curent cu ultimele articole postate? Ne poți urmări pagina de Facebook sau te poți abona la newsletter. 😉 Enjoy!

 

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply Laura Frunza 11/10/2018 at 12:33

    Ce cărți ai mai comandat? Chiar sunt curioasă!

    • Reply Elena Munteanu 12/10/2018 at 16:04

      Un teaaaanc :)) 200 de lei am lasat acolo (si toate erau la reducere) :))

    Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.